Infolinky KHS ZK v době od 8:00 do 15:00 hodin tel. 577 006 726, 577 006 747 a 573 504 117, mobilní telefonní linky 607 497 273 a 602 479 765

Odbor ekomonicko správních činností

ek

Odbor ekonomicko správních činností vznikl od 1. 7. 2024 sloučením dvou původních samostatných odborů, a to odboru ekonomicko provozního a odboru správního. Odbor ekonomicko správních činnosti KHS ZK se nyní dělí na dvě oddělení, které plní tyto úkoly:

Oblast ekonomiky

  • zpracovává roční rozpočet a sleduje jeho čerpání,
  • zodpovídá za dodržování finanční a rozpočtové kázně a dodržování všech závazných limitů,
  • zodpovídá za účelné a hospodárné vynakládání rozpočtových prostředků v souladu se zásadami 3 E – účelnost, efektivnost, hospodárnost (viz zákon 320/2001 Sb.),
  • zabezpečuje úkoly vnitřní finanční kontroly,
  • plní úkoly na úseku finančního a mzdového účetnictví (výpočet platů, odvod zákonného pojistného, odvod daně ze závislé činnosti a její roční vyúčtování),
  • evidence a vyúčtování plnění povinného podílu zaměstnávání osob se změněnou pracovní schopností,
  • zajišťuje evidenci nemovitého majetku v systému CRAB,
  • zabezpečuje zpracování plánu investic,
  • kontrola čerpání prostředků na výkon státního zdravotního dozoru,
  • evidence pokut a odvod vybraných pokut na příslušný Celní úřad,
  • zpracování statistických hlášení v oblasti ekonomiky a provozu.

Oblast provozní

  • rozpracovává na podmínky organizace předpisy a zákony v ekonomické a provozní oblasti,
  • zajišťuje provoz organizace v návaznosti na povinnosti vyplývající ze zákona o zadávání veřejných zakázek,
  • zabezpečuje objednávky a nákupy hmotného i nehmotného majetku a služeb, v návaznosti na to vede evidenci objednávek a smluv,
  • zabezpečuje provoz a opravy budov, aut a ostatních technických zařízení včetně výpočetní techniky,
  • zabezpečuje řádnou inventarizaci majetku organizace,
  • zabezpečuje zpracování plánu oprav a zajišťuje jeho plnění,
  • zajišťuje úkoly v oblasti bezpečnosti práce, požární ochrany a ochrany majetku,
  • plánuje kontroly na ekonomicko-provozním odboru včetně kontroly hospodárnosti a legálnosti využívání technických prostředků.

Oblast IT 

  • zajišťuje správnou funkčnost operačních systémů a jejich nadstaveb, komunikačních systémů, informačních systémů, systémů pro řízení databází, kancelářských a ostatních aplikací pro koncového uživatele,
  • zajišťuje správu, funkčnost a bezpečnost lokálních počítačových sítí a VPN,
  • provádí monitorování a diagnostiku sítí, definování a přidělování adres a práv jednotlivým uživatelům,
  • odpovídá za bezpečnost dat na serverech, zálohování dat, antivirovou kontrolu a aktualizace virových databází pro jednotlivé uživatele,
  • zabezpečuje servis a opravy veškeré výpočetní techniky KHS ZK,
  • provádí instalace nové výpočetní techniky a programového vybavení.

Oblast právní

  • zajišťuje složité právní agendy KHS ZK, včetně zastupování úřadu před soudy a jinými orgány,
  • vede přestupková řízení o uložení pokuty podle věcné a místní příslušnosti KHS ZK dané platnými právními předpisy, vyjma příkazního řízení na místě,
  • připravuje a reviduje smlouvy k provozu a správě majetku KHS ZK,
  • zpracovává služební a vnitřní předpisy KHS ZK a po právní stránce garantuje správnost základních dokumentů včetně kolektivní smlouvy,
  • poskytuje řediteli a zaměstnancům úřadu právní konzultace a právní analýzy problémů,
  • aktivně se účastní státních kontrol, jednání či místních šetření,
  • komunikuje s nadřízenými orgány i ostatními orgány státní správy a samosprávy, kanceláří ombudsmana apod.,
  • zajišťuje činnosti kárné komise a škodní komise,
  • zajišťuje činnosti tzv. prošetřovatele protiprávního jednání,
  • provádí vnitřní kontrolní činnost zákonnosti vydávání právních aktů a procesních postupů odborných úseků KHS ZK,
  • poskytuje důležitou metodickou právní činnost vůči zaměstnancům. Například tvorbu a aplikaci nových vzorů právních aktů, školení zaměstnanců, seznamování s novelami právních předpisů a s novou legislativou.

Oblast personální

  • vede osobní spisy zaměstnanců a státních zaměstnanců,
  • zajišťuje komplexní úkony spojené s přijetím nových zaměstnanců, resp. s ukončením služebního/pracovního poměru, s průběhem pracovního poměru. Například rozhodnutí, pracovní smlouvy, DPP, DPČ, souhlasy, dotazníky, evidenční listy, zápočtové listy, adaptační plány, hodnotící zprávy, platové výměry, služební průkazy, pověření, oprávnění, dohody o hmotné odpovědnosti,
  • zajišťuje evidenci a vysílání zaměstnanců na zdravotní prohlídky (například vstupní, periodické, mimořádné),
  • zajišťuje provádění výběrových řízení na volná služební a pracovní místa,
  • připravuje správní rozhodnutí a jiné právní akty dle zákona o státní službě (například přijímaní do služebního poměru, platové změny v důsledku služebních hodnocení či dosažení započitatelné praxe, zařazení mimo výkony služby, platové změny v důsledku zastupování, odměňování za práci, odměny při životních a pracovních výročích),
  • provádí agendu spojenou s výkonem odborných praxí studentů a lékařů,
  • zajišťuje kompletní vzdělávací agendu KHS ZK (například vzdělávací plány, evidence kurzů a školení, e-learningové vzdělávání, organizace vlastní odborné konference KHS ZK),
  • má na starosti agendu úřednických zkoušek,
  • zabezpečuje kompletní práce s personálními elektronickými systémy a s rejstříkem státních zaměstnanců ISoSS,
  • zpracovává systemizace služebních a pracovních míst KHS ZK,
  • komunikace s nadřízenými orgány (ministerstvy) ve formě podávání zpráv, tabulkových přehledů či dotazníků,
  • realizuje úkoly v oblasti stanovování koncepce rozvoje personální politiky.

Oblast dokumentační

  • odpovídá za komplexní zajištění spisové služby a předarchivní péče o písemnosti a údaje chráněné dle příslušných právních předpisů, včetně koordinace a metodické činnosti na územních pracovištích KHS ZK,
  • zajišťuje systém manipulace s dokumenty s cílem zabezpečení pohotovosti a kompletnosti toku informací v řídící činnosti KHS ZK, zabránění svévolnému a neodbornému vyřazování písemností a zajištění veškerých písemností trvalé dokumentární hodnoty v archivní úschově KHS ZK,
  • zajišťuje evidenci došlé pošty a přípravu pošty k odeslání, zajišťuje chod podatelny, vede spisovnu a skartaci písemností.

Důležité upozornění!

Infolinky KHS ZK v době od 8:00 do 15:00 hodin tel. 577 006 726, 577 006 747 a 573 504 117, mobilní telefonní linky 607 497 273 a 602 479 765