Aktualizováno: 2. 8. 2024

Ve dnech 18. – 20. 7. 2024 proběhla největší hudební a společenská událost v regionu Valašského Meziříčí Gulášfest 2024. Pro návštěvníky byl k dispozici celý areál fotbalového hřiště TJ Valašské Meziříčí. Akce byla zaměřena především na ochutnávku až 30 druhů guláše a kulturní vyžití účastníků akce. V prostoru areálu se nacházelo hlavní podium sloužící k vystoupení známých hudebních skupin a umělců, pro děti byl k dispozici lunapark.

Gulasfest 24 hrnec FB 1

V rámci této akce provedly dne 18. 7. 2024 státní zdravotní dozor zaměstnankyně odboru hygieny výživy a PBU a oddělení hygieny obecné a komunální Krajské hygienické stanice Zlínského kraje se sídlem ve Zlíně.

Kontrola byla zaměřena na:

  • stánkový prodej občerstvení a obalových materiálů vhodných pro styk s potravinami,
  • zásobování akce pitnou vodou,
  • kapacitu a čistotu sanitárních zařízení pro návštěvníky akce,
  • úklid areálu (komunální odpad, tříděný odpad).

Kontrola prodeje stánkového občerstvení

Součástí státního zdravotního dozoru na této akci byla kontrola prodejních stánků s gulášem, stánků s rychlým občerstvením a nápoji. Nacházel se zde stan, který zajišťoval pro návštěvníky přípravu 30 druhů guláše (např: srnčí, mufloní, králičí, jelení, dančí, dršťkový, aj.), dále stánky s grilovaným masem, stánky nabízející langoše, trdelníky, bramborové spirály, cukrovou vatu, zmrzlinu atd. Dále se zde nacházely stany s čepovanými a balenými nápoji (alkoholickými i nealkoholickými), míchané nápoje a teplé nápoje.

gulas1

Kontroly v prodejních stáncích byly zaměřeny především na hygienické požadavky týkající se pojízdných a přechodných provozů. V rámci kontroly stánků s občerstvením bylo z hlediska hygieny výživy kontrolováno: dodržování osobní hygieny pracovníky manipulujících s potravinami (mytí rukou, čistota pracovního oděvu apod.), zajištění přívodu teplé / studené pitné vody, dodržování provozní hygieny, čistota zařízení k uchovávání potravin a nádobí k manipulaci s potravinami, udržování vhodných teplotních podmínek u skladovaných potravin a nabízených hotových pokrmů, dodržování postupu bezpečné přípravy pokrmů ze strany možné křížové kontaminace pokrmů, zajištění sledovatelnosti (tj. značení potravin a předložení nabývacích dokladů k prodávanému sortimentu), informovanost zákazníků o vyskytujících se alergenech v nabízených pokrmech, vhodnost používaných obalů pro styk s potravinami atd. 

Bylo provedeno celkem 6 kontrol prodejních stánků s občerstvením.

Kontrola sanitárního zařízení

Návštěvníci i prodejci měli k dispozici sanitární zařízení oddělené pro ženy a muže umístěné v hlavní budově šaten TJ a v zadní části budovy šaten se samostatným vchodem (obojí placené) a dále mobilní WC od firmy WC servis – pronájem mobilních toalet, umístěné před budovou šaten. Objekt šaten je napojen na veřejný vodovod, který je provozován právnickou osobou Vodovody a kanalizace Vsetín a.s.

V objektu je umístěna úklidová místnost, kde byly uloženy dezinfekční a úklidové prostředky a pomůcky (BADEX, dezinfekční univerzální čistič ve spreji, včetně antibakteriálního tekutého mýdla na ruce). Úklid sanitárních zařízení i mobilních sanitárních zařízení zajišťovali 3 pracovníci z 5 přítomných osob, určených pro úklid hygienických a sanitárních zařízeních v areálu pořádané akce.

Sanitární zařízení pro veřejnost bylo v hlavní budově TJ

  • WC ženy – v předsíni umístěny 2 umyvadla s tekoucí pitnou vodou, vybavené jednorázovými papírovými utěrkami a 2 WC kabinami.
  • WC muži – v předsíni umístěny 2 umyvadla s tekoucí pitnou vodou, vybavené jednorázovými papírovými utěrkami, 2 pisoáry a 2 WC kabinami.

Sanitární zařízení v zadní části budovy TJ – pro veřejnost od 17 hodiny

  • WC ženy – v předsíni umístěny 3 umyvadla s tekoucí pitnou vodou, vybavené jednorázovými papírovými utěrkami a 3 WC kabinami.
  • WC muži – v předsíni umístěno 1 umyvadlo s tekoucí pitnou vodou (1 umyvadlo mimo provoz), vybavené jednorázovými papírovými utěrkami, 6 pisoáry a 4 WC kabinami.
  • Mobilní WC (TOITOI) – celkem 9 kusů (z toho 1 mobilní WC pro imobilní osoby)

Organizátoři akce pro letošní ročník zajistili mobilní sanitární zařízení pro imobilní osoby.

Komunální odpad

Po celém areálu byly rozmístěny sídlištní kontejnery a mobilní odpadkové koše včetně odpadkových košů na tříděný odpad. Dle sdělení organizátorů akce, každé ráno jsou nádoby vyprazdňovány technickými službami Valašské Meziříčí včetně velkého úklidu areálu. Během dne se v areálu starala o úklid odpadků vždy jedna ze sedmi přítomných osob určených pro úklid prostranství.

gulas2

Závěr

Při kontrolách nebyla na úseku činností epidemiologicky závažných zjištěna žádná závažná pochybení.

Ve Vsetíně, dne 22. 7. 2024 

Zpracoval odbor HV a PBU, odbor HOK

Provozní doba během svátků

Vážení občané, dovolujeme si Vás informovat o úpravě provozní doby pracovišť Krajské hygienické stanice Zlínského kraje v období vánočních svátků:

Dne 23. prosince (pondělí) a dne 30. prosince 2024 (pondělí)
Budova sídla KHS ve Zlíně a všechna územní pracoviště: 8:00 – 14:00 hod.

Dne 27. prosince 2024 (pátek)
Budova sídla KHS ve Zlíně: 8:00 – 13:00 hod. Všechna územní pracoviště budou uzavřena.

Dne 31. prosince 2024 (úterý)
Budova sídla KHS ve Zlíně: 8:00 – 14:00 hod. Všechna územní pracoviště budou uzavřena.

Děkujeme za pochopení a přejeme Vám klidné prožití vánočních svátků a šťastný nový rok!  

S úctou
vedení Krajské hygienické stanice Zlínského kraje

Důležité upozornění!

Povodňové infolinky KHS ZK v době od 8:00 do 15:00 hodin tel. 577 006 726, 573 504 117 a 577 006 747, mobilní telefonní linky 607 497 273 a 602 479 765